Filtr vzduchu vs. sportovní vzduchový filtr K&N

spinavy-filtr-vzduchu.jpgDostatečná filtrace vzduchu pomocí vzduchového filtru je zásadní podmínka pro zajištění správné funkce samotného motoru i jeho přilehlých komponentů. Primárním úkolem filtru je zabránit veškerým nečistotám průnik do sání. Tyto nečistoty v případě špatné funkce filtru mohou výrazně zhoršovat funkci MAF senzoru. Tento senzor informuje řídící jednotku motoru o množství nasávaného vzduchu a na tomto základě jednotka dávkuje palivo. Z toho vyplývá že horší funkce filtru ovlivňuje MAF senzor a ten tak výkon vozu.

Filtry se dělí na dvě kategorie a to na klasické výrobci používané papírové filtry značek např. UFI, Hengst, Bosch nebo sportovní vzduchové filtry nabízené několika specializovanými výrobci z nichž asi nejznámějším je firma KN-filters.

vzduchovy-filtr-peugeot.jpgPrvní kategorie papírových filtrů se vyznačuje horší filtrací, delším časem v objemu nasávaného vzduchu a kratší dobou potřebnou mezi výměnou po zanesení prachem. S tím, že tento filtr není možné čistit, je možné jej po jeho zaprášení pouze vyměnit za nový. Při běžném kombinovaném provozu je předpokládaná doba mezi výměnami v rozmezí do 20 tisíc kilometrů.

Druhá kategorie vzduchových filtrů označovaných též jako sportovní se vyznačuje lepší filtrací nasávaného vzduchu, kratším časem nasátí potřebného objemu vzduchu pro provoz motoru a to až o 40% a delší doporučenou dobou mezi následným čištěním po zaprášení v rozmezí 30 – 50 tisíc kilometrů s tím, že výrobce v případě zachování všech servisních požadavků na čištění garantuje životnost tohoto filtru na 1,6 milionu kilometrů.

Sportovní vzduchové filtry K&N, které nabízíme, lze z těchto důvodů zcela jednoznačně doporučit. 

pc-kn-filters.jpg