Chiptuning Toyota a Lexus

Po mnoha letech bezmoci, kdy na celém světě neexistovala technologie na programování řídících jednotek Denso pro vozy Toyota a Lexus a majitelé těchto vozů museli spoléhat na omezené možnosti Powerboxů, se konečně tuningoví bohové smilovali. Rok 2015 se tak zapisuje do chiptuningové historie a díky naší nemalé investici do nové technologie si plnohodnotný chiptuning těchto motorů mohou konečně dopřát i majitelé vozů z České republiky.

Po získání technologie jsme více než měsíc intenzivně pracovali na zmapování nejčastějších typů softwaru, abychom následně na samotné vozy byly dobře připraveni. V nabídce máme chiptuning pro vozy Toyota a Lexus od roku výroby 2005 až téměř do současnosti. Řídící jednotky Denso, používané právě v Toyotách, mají oproti jiným Denso jednotkám (např. ve vozech Mazda nebo Subaru) odlišný typ procesoru NEC. I to byl důvod, proč jednotky tak dlouho odolávaly.

Toyota RAV4 2.2D 100kW

Chiptuning Toyota RAV4První vůz, který jsme měli možnost upravit v našem kladenském centru, byla Toyota RAV4 2.2D s výkonem 100kW. Všechny Toyoty mají poměrně klidný nástup bez razantního pocitu zrychlení. To umocňuje ještě pohon všech kol. Prostor pro zlepšení je zkrátka velký. Dávkování paliva nastavené výrobcem na 68mg neřadí Toyotu mezi nejúspornější vozy. Pokud to porovnáme např. s Octavií RS, té stačí pro dosažení 125kW maximálních 64mg paliva.

Díky možnosti kompletního stažení softwaru jsme schopni upravovat nejen tlak v palivové liště, jako je tomu v případě powerboxů, ale kompletně přemapovat celý software tak, aby se charakteristika výkonu zlepšila ve prospěch zákazníka. Stejně jako u ostatních vozů pomocí změny dávkování paliva, plnícího tlaku turbodmychadla, délky vstřiku a dalších nastavení.

Díky optimalizaci softwaru jsme u naší první Toyoty RAV4 dosáhli výkonu 118 kW  a 369 Nm, tedy nárůst 21 kW a 59 Nm oproti originálním výkonu naměřenému na naší válcové zkušebně.

mereni-valcovka.jpg

 Toyota Avensis 2.0D 93kW

Chiptuning Toyota Avensis D4DDruhý vůz, který jsme měli možnost upravit, je Toyota Avensis s motorem 2.0 D-4D s výkonem 93kW, který si to z nabízených motorizací zaslouží asi nejvíc. Ačkoli se tento motor chlubí poměrně slibným kroutícím momentem 280 Nm v rozmezí 2000 - 2200 otáček, na vůz rozměru Toyoty Avensis je to prostě málo.

Stejně jako u všech ostatních naftových motorů je i v tomto případě značná rezerva, kam je možné s výkonem jít a to za cenu jen minimálního navýšení dávkování paliva a samozřejmě i plnícího tlaku. Zatímco Powerboxy zvyšují pouze tlak nafty v rozvodném potrubí, čímž získávají nárůstu pouze několika málo desítek NM v celém rozmezí otáček, komplexní úpravou software jsme schopni dosáhnout daleko výraznějších hodnot a navíc i reálného snížení spotřeby v režimech, kdy není vyžadován plný výkon vozu. Zkrátka a dobře proto, protože dokážeme libovolně definovat poměr paliva a vzduchu ve všech režimech jízdy.

Námi testovaná Toyota Avensis 2.0 D-4D s papírovými hodnotami kroutícího momentu 280 Nm (při 2000 - 2200 otáčkách) a výkonu 93 kW (při 3600 otáčkách) má na válcové zkušebně jako vždy o něco víc, konkrétně 97 kW v 3600 otáčkách a 320 Nm ve 2300 otáčkách viz graf. Po optimalizaci výkonu na verzi Optimal jsme získali nárůst o 40 Nm a 19 kW.

mereni-vykonu-toyota-avensis-chiptuning.jpg

 

Fotogalerie

IMG_9794.jpg

IMG_9794-2.jpg

IMG_9794-3.jpg

IMG_9794-4.jpg

IMG_9794-5.jpg

IMG_9794-6.jpg

IMG_9709.jpg

IMG_9877-sm.jpg

IMG_9877-sm.jpg

IMG_9877-sm.jpg