Chiptuning v roce 2017

vize-vlastni-vyvoj.jpgRok se s rokem sešel a je na čase zhodnotit ten uplynulý. Ten byl ve znamení přípravy legislativních změn, které v nadcházejícím roce budou znamenat převrat na české tuningové scéně.

Už od samého začátku roku 2016 jsme se důkladně připravovali na změny, které v průběhu celého roku dolaďovalo ministerstvo dopravy. A jako jediná česká tuningová firma jsme začali provádět s ročním předstihem úpravy v režimu schválených úprav - tedy nejen s měřením na válcové zkušebně výkonu, ale i s povinným měřením emisí. Dalo by se říci, že se náš postup stal jakýmsi vzorem toho, co od příštího roku čeká všechny, kdo to s úpravami zvýšení výkonu motorů myslí vážně.

Tento náskok pro nás znamenal obrovský přínos. Ne všechna vozidla před úpravou splňovala povolené limity kouřivosti a my tak měli možnost připravit se na příští rok. Hledali jsme řešení, která našim zákazníkům pomohou rychle, levně a efektivně vyřešit zvýšenou kouřivost vozu v továrním nastavení a připravili postupy řešení pro všechny nastalé situace.

Na příští rok jsme proto připraveni a zákazníkům, kteří přijedou na úpravu s vozidlem překračujícím emisní limity už s originálním nastavením, máme co nabídnout.

Homologace úprav

Příští rok bude ve znamení homologací. Ministerstvo dopravy umožnilo zažádat si o oficiální povolení na provádění chiptuningu u osobních vozidel. Povolený nárůst výkonu bude maximálně 20%, kroutící moment není omezen. Jsme nyní ve fázi homologačních testů na skupině vozidel, která zahrnuje všechny emisní třídy, druhy paliva, typy vstřikování a druhy sání. Na všech kombinacích vozidel musíme prokázat nárůst výkonu při dodržení emisních limitů. Po dokončení všech testů získáme osvědčení od ministerstva dopravy a na přání vám zapíšeme námi provedenou úpravu do technického průkazu.

Konec neodborných úprav?

Podle předpokladu ministerstva dopravy by z trhu měli zmizet všechny firmy, které úpravy nedělají odborným způsobem, tedy neměří emise ani výkon na válcové zkušebně a zákazníci tak vlastně vůbec netuší, zda jejich vozidlo smí jezdit po pozemních komunikacích. My v to samozřejmě také doufáme.

Stále na českém trhu bohužel funguje řada firem, které nahrávají software bez ladu skladu. Software často nakupují za co nejnižší cenu u pokoutných úpravců v zahraničí. Úpravy navíc nijak nekontrolují ani z hlediska výkonu, ani z hlediska emisí, dokonce ani diagnostikou. Těmto firmám by v příštím roce mělo odzvonit. Vydělají na tom zejména zákazníci.

Samozřejmě tento typ úprav asi nezmizí z trhu úplně. Připravovaná novela zákona však zavede pokuty pro ty, kteří neschválené úpravy budou nabízet. Protože bylo potřeba dát prostor časově náročným homologačním testům, platnost novely bude nejdříve v polovině roku 2017.

Co s již upravenými vozidly?

Již teď se nám plní seznam zákazníky, kteří jsou s naší úpravou maximálně spokojeni a mají zájem ji dodatečně schválit a zapsat do technického průkazu. Pokud i vy patříte mezi ty, kteří si u nás nechali provést úpravu zvýšení výkonu, napište nám. Ihned, jakmile to bude možné, vám poskytneme bližší informace o možnosti zapsání úpravy do technického průkazu.

Pokud máte nachipované vozidlo od jiného úpravce, který vám zapsání úpravy do TP a tím legalizaci úpravy nebude schopen nabídnout, napište nám. Rádi vám s tímto problémem individuálně pomůžeme. 

Při zájmu o zápis úpravy do TP pište na email:
info@powertec.cz 

Do emailu uveďte:

  • značku, model a motorizaci vašeho vozu
  • datum realizace zvýšení výkonu
  • výkon vozu po úpravě
  • zda jsme úpravu prováděli my nebo jiná firma

Těšíme se na Vás v roce 2017