Odstranění filtru pevných částic DPF a FAP

UPOZORNĚNÍ: Odstranění filtru pevných částic z legislativních důvodů nedoporučujeme! Vaše vozidlo bez filtru pevných částic nebude způsobilé k provozu na pozemních komunikacích, neprojde na emisích a může být sankcionováno. Určeno výhradně pro sportovní účely, nikoli pro provoz na veřejných komunikacích. Pokud chcete řešit problematiku špatné funkce DPF filtrů při zachování všech emisních limitů vozidla  s využitím možností provozu vozu v nízkoemisních zónách, je možné využít další nabízené alternativy renovace DPF filtru

Máte vůz s naftovým motorem novější generace a objevily se vám problémy s výkonem? Došlo u vašeho vozu k rozsvícení kontrolky motoru, popř. několika kontrolek a následně díky tomu i k omezení výkonu motoru? Má váš vůz vyšší spotřebu paliva než obvykle? Zvyšuje se vám z nějakého důvodu hladina motorového oleje a vy nevíte proč?

Pokud je vaše odpověď na některou z otázek ano, pak máte automobil vybaven s největší pravděpodobností již špatně fungujícím filtrem pevných částic. Tento filtr má omezenou životnost, která může být ovlivněna několika faktory a to zejména kvalitou paliva, které tankujete a režimem jízdy, který používáte při provozu vašeho vozu. Výměna tohoto filtru za nový je velmi nákladná a přestože cena v některých případech může dosahovat i třetiny ceny vozu, může se po výměně za nový tento problém po čase opět opakovat.

Odstranění DPF - řešení jednou pro vždy

Pokud se chcete natrvalo zbavit problémů s tímto zařízením, které výrazně ovlivňuje chod motoru, nabízíme trvalé řešení spočívající v jeho trvalém mechanickém a softwarovém odstranění z vozidla. 

Odstraněním filtru pevných částic se logicky zbavíte výše uvedených negativních vlastností. Trvalé mechanické a softwarové odstranění filtru pevných částic navíc ve většině případů vede ke zlepšení dynamiky vozu po úpravě a následně i k úspoře nákladů za provoz. Toto nastavení je používáno zejména pro sportovní účely mimo běžný provoz a je tedy nutné při této úpravě počítat se snížením emisní třídy vozidla na úroveň Euro3.

Kolik stojí odstranění DPF

odstraneni-cenik.jpgCena za odstranění filtru pevných částic se liší podle typu konkrétního vozu. U většiny vozidel se pohybuje od 3900,- do 5600,- Kč. U vybraných modelů zejména Mazda, Subaru, Nissan a Mitsubishi může být cena do 7000,- Konkrétní cenu kažého vozu najdete v našem katalogu vozidel v doplňkových službách.

U jakých vozidel je možné DPF odstranit

Filtr pevných částic je možné odstranit u většiny dieselových vozidel tímto filtrem vybavených, které mají řídící jednotku Bosch EDC-15, EDC-16, EDC-17, Denso, Magneti Marelli, Siemens SID a Siemens PPD. Jsou to zejména vozidla Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Hyundai, Chevrolet, Chrysler, Kia, Lancia, Land Rover, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Suzuki, Seat, Subaru, Škoda, Volvo a Volkswagen. Na konkrétní typ vozidla se informujte.

Co je filtr pevných částic

Filtr pevných částic označovaný anglicky DPF (diesel particulate filter), popř. francousky FAP (filtre a particules) je zařízení určené a vyvinuté pro zachytávání pevných částic obsažených ve výfukových spalinách. Ze začátku byl tento filtr nabízen pouze jako nadstandartní výbava za příplatek. Jednou z prvních automobilových výrobců který začal s využíváním tohoto zařízení byl francouzský výrobce koncernu PSA Peugeot/Citroen. Následně poté začali tento filtr používat i další výrobci osobních vozů včetně koncernu Volkswagen do jehož skupiny patří i česká Škoda Auto a.s.. V dnešní době je tento filtr až na pár vyjímek využíván většinou výrobců motorových vozidel.

Jak filtr funguje

Zjednodušeně řečeno, filtr funguje jako keramické síto které do sebe zachycuje nečistoty, vznikající spalováním motorové nafty ve válci motoru automobilu. Brání jim tak dostávat se do ovzduší. Řídící jednotka motoru je schopna pomocí tlakových čidel vyhodnotit nakolik je tento filtr zanesen a při určitém procentu zanesení také spustit regeneraci tohoto filtru. Aktivace procesu čištění filtru probíhá tak, že jednotka zvýší teploty výfukových plynů a obsah filtru tak projde dalším spalovacím procesem při kterém se tyto uložené pevné částice spálí a celý proces se následně opakuje.

DPF nakres.gif

Negativní vlivy filtru

Dříve zmíněné snižování emisí je jedinou pozitivní vlastností filtru, následovanou řadou vlastností spíše negativních. Filtr je v prvé řadě další překážkou ve výfuku a brání tak spalinám volně odcházet výfukem což samozřejmě vede ke snížení toku spalin a tím i ke zmenšení nárůstu dynamiky/výkonu vozu. Filtr se neregeneruje vždy na 100% snižuje se tak jeho prostupnost což vede opět ke snižování prostupu spalin. Při nesprávně probíhající regeneraci dochází také k přimíchávání motorové nafty do olejové náplně motoru, čímž i následně i k přidírání turbodmychadla popř. celého motoru.

 

Další služby

Průvodce chiptuningem

Mohlo by vás zajímat

ikona-googleplus.pngikona-facebook.pngikona-youtube.png