Před úpravou
Před každou úpravou provádíme velmi podrobné diagnostiky, při kterých jsou získávána data z čidel mechanických komponentů motoru. Komponty ve vozidle mají velký vliv na chování vozu a na jeho výkon, stejně jako software samotný.
Diagnostika ale není jenom o vyčtení závad z vozidla, jak si mnozí myslí. Tímto postupem lze zjistit pouze některé nedostatky, které řídící jednotka dokáže vyhodnotit díky poklesu napětí nebo odporu na určitém snímači. Pro získání podrobných informací je nutné provést jízdní test.
Během jízdní zkoušky, při které je prováděn jízdní test, se věnujeme komponentům, které mají největší vliv na samotný výkon a jsou zároveň i nejvíce náchylné k poškození. Především se soustřeďujeme na mechanické komponenty, jako jsou MAF senzor - čidlo vyhodnocující aktuální množství nasávaného vzduchu, skutečný a požadovaný plnící tlak turbodmychadla a jeho regulace a dávkování paliva.
Palivo je samozřejmě hlavní potřebnou součástí spalovacího procesu. Správné dávkování je proto rozhodující a kromě samotného množství paliva je možné zkontrolovat i korekce dávkování paliva do jednotlivých válců. Za předpokladu, že objevíme nějaké závady bránící správné funkci motoru, je možné doporučit opravu popř. výměnu některého dílu, tak aby zákazník byl s úpravou spokojený. Pokud vše funguje jak má, přistupujeme k samotné chiptuningové úpravě.
Další část: Jak probíhá chiptuning
Další služby |
Průvodce chiptuningem |
Mohlo by vás zajímat
|