Chiptuning motorů na alternativní paliva - CNG a LPG

Vozidla, která jsou upravena na pohon s CNG nebo LPG, je rovněž možné ve většině případů upravit, pokud to hlavní řídící jednotka motoru umožňuje. Pro tyto vozy platí stejné informace, jako ve článku o přeplňovaných nebo nepřeplňovaných atmosferických motorech, podle toho, jaký typ motoru máte ve svém voze.

Vždy však velmi záleží na tom, o jaký typ systému se jedná a jak řídící jednotka pro CNG nebo LPG pracuje s daty, které přijímá od řídící jednotky motoru. Neprovádíme programování řídících jednotek LPG. Řídící jednotka pro LPG proto musí vypočítávat dávkování LPG na základě dat z řídící jednotky motoru, kterou upravíme na vyšší výkon. 

Kdy je možné zvýšit výkon motoru s CNG nebo LPG

  • pokud systém CNG nebo LPG vychází při vstřikování z dat řídící jednotky motoru (benzínové)
  • pokud již dávkování paliva není konstrukčně na maximální možné hranici
  • pokud je vozidlo v technicky dobrém stavu
  • pokud používáte kvalitní zapalovací svíčky určené pro dané palivo

Kdy není možné zvýšit výkon motoru s LPG

  • pokud je vstřikování LPG řízeno autonomní řídící jednotkou, která pro svůj chod nevyužívá data z řídící jednotky motoru
  • pokud je při provozu na LPG problém s plynulým chodem nebo je výkon motoru velmi výrazně nižší, než při chodu na benzín

Existuje velké množství přestavbových systému na LPG. Při úpravě zvýšení výkonu jsme schopni upravit pouze software pro provoz na benzín nebo z výroby instalovaný systém CNG (např. motory 1.4 TSI G-TEC). Pokud řídící jednotka LPG převezme navýšená data z řídící jednotky motoru, pak je možné, že se zvýší i výkon na LPG. Na způsob fungování vaší řídící jednotky LPG se informujte u vašeho dodavatele LPG přestavby.