Chiptuning přeplňovaných dieselových motorů
Chiptuning dieselových motorů patří mezi úpravy, které provádíme nejčastěji. Skrývají v sobě značný potenciál a rezervy, kterých lze využít pro výrazné navýšení výkonu a rozšíření maximálních hodnot do celého spektra otáček, bez vlivu na celkovou životnost vozu při běžném stylu jízdy. Pro dosažení vyššího výkonu není nutné provádět žádné zásahy do mechanických dílů motoru. Výkon navíc lze získat pouhou úpravou softwaru řízení motoru.
Co nám optimalizace výkonu umožňuje:
- navýšení výkonu motoru standardně o 15 - 25%
- u vybraných softwarově omezených motorů navýšení až o 60% (jen pro sportovní účely)
- dorovnání výkonu motoru do vyšší výkonové verze
- snížení spotřeby paliva běžně o 5-10%
- posunutí omezovače otáček
- změnu citlivosti pedálu plynu
Kdy má úprava smysl?
Jednoznačně doporučujeme provádět úpravy u všech přeplňovaných naftových motorů, kde lze dosáhnout velmi výrazných výsledků bez ohledu na typ nebo stáří motoru. Většina zákazníků si po úpravě již nedovede představit, že vozidlo kdy využívala bez naší chiptuningové úpravy a každý další automobil ihned nechávají znovu upravovat.
Úprava je vhodná pro všechny, kteří očekávají:
- pružnější akceleraci od nižšího rozsahu otáček
- možnost vytočit motor rychleji do vyšších otáček
- cítit se bezpečněji při předjíždění
- dosáhnout úspory paliva při běžném stylu jízdy
- dosáhnout rychleji požadované rychlosti
Jak dosáhneme optimalizace výkonu vozidla
Navýšení výkonu vozu lze dosáhnout celkovou optimalizací softwaru a změnou dávkování paliva a plnícího tlaku turbodmychadla. Výrobce v řídícím softwaru téměř nikdy nevyužívá celkového potenciálu motoru, zejména z důvodu zajištění funčnosti vozidla během záruční doby a to i v případech, kdy se k němu majitel nechová příliš slušně.
Jak můžeme ovlivnit software
- změnou nastavení maximálního dávkování paliva
- změnou nastavení maximálního plnícího tlaku turbodmychadla
- změnou poměru směsi v požadovaných otáčkách a jízdním stylu
- změnou nastavení citlivosti pedálu plynu
- změnou systému dávkování paliva (délka a počátek vstřiku, tlak paliva)
Proč výrobce nevyužívá celý potenciál motoru
Dost často se naši budoucí zákazníci ptají, proč výrobce do jejich vozu nenainstaloval již zvýšený výkon, který my nabízíme. Těch důvodů je samozřejmě celá řada, od technických až po ekonomické. Rezervy si výrobce nechává zejména pro následující případy:
- nešetrné zacházení se spojkou - ne každý řidič se dokáže správně a čistě rozjet. Spojka musí vydržet garantovaný počet km i u řidičů začátečníků a musí tedy být výrazně naddimenzovaná
- překračování termínů výměny oleje - materiály použité v motoru musí vydržet i takové případy, kdy majitel vozu překračuje servisní výměny oleje nebo využívá nekvalitní olej s krátkou životností
- tankování nekvalitní nafty - nastavení vozu musí zajistit, aby při natankování méně kvalitního paliva vozidlo dojelo do svého cíle bez vysoké kouřivosti a ohrožení životního prostředí
- využívání maximálního výkonu při studeném motoru - ne každý řidič dodržuje obecné doporučení, že před využitím plného výkonu je nutné motor ohřát na provozní teplotu
- řidiči závodníci - motor musí vydržet i velmi dlouhé zatížení v nadměrném výkonu s agresivním střídáním jízdních režimů
- pomalí řidiči - pomalá a defenzivní jízda zhoršuje funkčnost vozu a může zpomalit např. regulaci turbodmychadla. I na takové řidiče je nutné myslet a dát prostor pro možné zhoršení regulace a tím umožnit přeplňování turbodmychadla i nad stanovenou mez
Pokud patříte mezi 90% řidičů, kteří se dokáží řídit základními pravidly bezpečného používání vozu, tankujete kvalitní palivo, provádíte pravidelné servisní výměny oleje a s autem neplánujete vyrazit na závodní okruh, můžete plně a dlouhodobě využít skryté rezervy výrobce pro dosažení lepšího požitku z jízdy.
Další služby |
Průvodce chiptuningem |
Mohlo by vás zajímat
|