Co je chiptuning

Žádný zkušený výrobce nevytvoří stroj, který by byl na hranici svých výkonostních možností. Ne jinak je tomu i v případě automobilů. Chiptuning využívá skryté rezervy motoru, které do softwaru řízení motoru z mnoha důvodů ukládá sám výrobce vozidla.

Tím hlavním důvodem je fakt, že ne každý řidič zachází se svým vozidlem zcela podle doporučení, provádí přesně předepsané servisní intervaly, zahřívá motor před použitím plného výkonu na provozní teplotu nebo se rozjíždí tak, aby spojka netrpěla. Nelze se také spolehnout na to, že všichni motoristé provádějí servis v takové míře, v jaké je to potřeba. S tím vším výrobce musí počítat. 

Pokud ale dokážete splnit několik základních doporučení, můžete si právě díky chiptuningu dopřát plného výkonu bez rizika poškození motoru, porušení emisních limitů nebo zákona.

V čem chiptuning spočívá?

Chiptuning spočívá v úpravě softwaru řídící jednotky motoru, která je nedílnou součástí všech moderních vozidel. Řídící jednotka pracuje neustále, u moderních vozidel dokonce i ve chvíli, kdy nemáte klíček v zapalování. Jejím úkolem je přijímat data ze snímačů a naopak řídit akční členy umíštěné na motoru, kterými ovládá dávkování paliva, množství nasávaného vzduchu a v případě zážehových motorů také zapalování.

Principem úpravy je optimalizace parametrů tohoto softwaru. Zejména změna dávkování paliva, navýšení množství nasávaného vzduchu, popř. změna časování zapalování. Díky tomu je možné navýšit výkon u přeplňovaných motorů obvykle až o 15 - 30 % při plnění emisních limitů stanovených pro dané vozidlo. 

Skutečnost, že se naší úpravou nijak výrazně nezvyšuje kouřivost motoru ani emise NOx, máme prověřenu státní zkušebnou společnosti Dekra CZ, u které jsme prováděli homologační testy na řadě vozidel emisních tříd Euro 3 až Euro 6, s benzínovými i naftovými motory.